"ישראל היא מהמדינות שהכי מחוברות לאיחוד האירופי"

בשיתוף האיחוד האירופי

7.5.2020 / 12:16

לכבוד "יום אירופה" ב-9 במאי, שגריר האיחוד בישראל עמנואל ז'ופרה התארח באולפן וואלה! כדי להסביר על מדיניות האיחוד בימי הקורונה ואחריו ועל הנושאים המטרידים צעירים ברחבי העולם וגם בישראל, ומשפיעים על עתידם

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

ב-9 במאי, כמו בכל שנה, ייחגג "יום אירופה", המסמל את איחוד מדינות היבשת ואת השלום השורר ביניהן. העשורים האחרונים התאפיינו בהאצה טכנולוגית ויצרו לא מעט אתגרים גלובליים, משינויי האקלים ואיכות הסביבה ועד דיגיטליזציה ופרטיות ברשת. לכבוד "יום אירופה" התארח באולפן וואלה! שגריר האיחוד האירופי בישראל, מר עמנואל ז'ופרה.

בין היתר נשאל השגריר כיצד לדעתו תשפיע הקורונה על מדיניות הגבולות הפתוחים באירופה והשיב: "אחד מעמודי התווך של האיחוד האירופי הוא שוק אחד, המבוסס על חופש התנועה. חופש תנועה להון, סחורות, שירותים ומעל הכל, בני אדם. במשבר הקורונה ראינו שכמה מדינות חברות באיחוד, לא כולן, הגבילו את התנועה בגבולות כדי להגן על אזרחיהן. גם האיחוד עצמו מנע נסיעות לא חיוניות, כדי להגן על אזרחי האיחוד ועל אזרחים מחו"ל. זהו צעד זמני והנציבות האירופית כבר אישרה העברת סחורות ללא הגבלה במסלולים ירוקים. בתקווה שנצליח להשתלט על המשבר, כל ההגבלות יוסרו בהדרגה".

מר ז'ופרה הוסיף כי עד שיהיה חיסון בנמצא, ינקטו מספר צעדים, אך עבור האיחוד האירופי אבטחת נתונים וחופש בסיסי הם חלקים חיוניים במבנה האירופי וכל צעד שיילקח, ייקח את עקרונות היסוד האלה בחשבון.

השגריר דיבר גם על המהפכה הדיגיטלית ועל הדרכים בהן האיחוד האירופי נלחם בתכנים אנטישמיים ותכנים שליליים נוספים ובנוגע לסוגיית איכות הסביבה אמר: "החשיבה המסורתית אומרת שכלכלה ואיכות הסביבה הן שתי מטרות שונות, סותרות זו את זו. שככל שנגן יותר על הסביבה, המחיר הכלכלי יהיה גבוה יותר. עלינו לשנות את החשיבה הזו ולהתגבר עליה. זה מה שהאיחוד האירופי עושה כיום באמצעות העסקה הירוקה האירופית (גרין דיל)".

לגבי הקשר בין ישראל לאיחוד האירופי מר ז'ופרה הוסיף: "ישראל לא חברה באיחוד, אך היא אחת המדינות הכי משולבות בו מבין אלה שאינן חברות. זאת משום שיש לנו היסטוריה משותפת וגם כואבת. זה משהו שמחבר בינינו. יש לנו אינטרסים משותפים. ישראלים רבים מבקרים באירופה, לא כיום לצערנו, אבל אני בטוח שזה יקרה מחר, כפי שזה קרה אתמול, עם היעלמות הנגיף.

בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully