2,700 ליטר מים לכל חולצה: למה אנחנו קונים בלי סיבה?

בשיתוף האיחוד האירופי

12.7.2020 / 8:08

תעשיית האופנה המהירה היא אחת המזהמות בעולם והאיחוד האירופי מתמודד עם הבעיה בעזרת מספר תכניות. במסגרת פרויקט מיוחד בתכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב, הכינו הסטודנטים פוסטר שמסביר את הנושא בפשטות

מה אתם יודעים על יחסי ישראל והאיחוד האירופי? הידעתם שהאיחוד הוא שותף הסחר הראשי של ישראל? ואיך הוא משפיע על חיינו? תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב מספקת תשובות לשאלות מרתקות אלו, ורבות אחרות.

במסגרת תכנית ההכשרה, בקורס בשם "סדנה מעשית: יחסי ישראל - האיחוד האירופי", השתתפו הסטודנטים בפרויקט מרתק, במסגרתו כתבו ניירות עמדה ואליהם צירפו פוסטרים בעיצוב אישי, אשר מתמצתים את הנושא ומסבירים את עמדתם.

בכל כמה ימים נביא לכם כאן את אחד הפוסטרים הללו, בתוספת הסבר קצר של הסטודנט שיצר אותו

פוסטר אופנה בת קיימא הדר המבורגר האיחוד האירופי. יח"צ,
פוסטר אופנה בת קיימא הדר המבורגר האיחוד האירופי/יח"צ

הנה הדברים שכתבה הדר המבורגר על הפוסטר שהכינה:

קניתי אותה במהלך שיטוט רגיל בקניון. חלקה ויפה, היא הזכירה לי שאני צריכה בגד בצבע הזה, שיתאים לפגישה שאמורה לקרות בשבוע הבא. חשבתי לעצמי שאף חולצה אחרת שיש לי בארון בטח לא תתאים. אני צריכה משהו חדש, פריט שעדיין לא ראו אותי לובשת כמה פעמים. הייתה גם הנחה, אז זו ממש הייתה מציאה.

את החולצה לבשתי פעם אחת. מאז היא זרוקה איפשהו מאחור בארון, לצד עוד כמה פריטים שבדיוק הייתי צריכה ובדיוק היו בהנחה. למה זה בעצם מטריד אותי? כי כדי לייצר את החולצה הפשוטה הזו, נעשה שימוש בכ-2,700 ליטרים של מים. כיוון שתעשיית האופנה המהירה, ממש כמו תעשיית המזון המהיר, היא בין המזהמות בעולם. כי העמותות וחנויות היד-שנייה מתפקעות מעומס תרומות של חולצות ופריטי לבוש שלבשנו פעם או פעמיים. תעשיית האופנה מובילה לבעיות סביבתיות והומניות חמורות, אבל כמה מאיתנו בכלל יודעים זאת?

האיחוד האירופי מתמודד עם הבעיה במספר דרכים שונות: פרויקט RESYNTEX, אשר מטרתו לפתח טכניקות מחזור בדים חדשות; פרויקט ECAP, הפועל לאימוץ מודלים של כלכלה מעגלית והעלאת מודעות בקרב צרכנים; תווית אקולוגית עבור אופנה בת קיימא ועוד. בישראל עדיין לא קיימת מדיניות הנוגעת בתעשיית האופנה והיבטיה הסביבתיים. הגיע הזמן שגם כאן נתוודע לסכנות שבתעשייה הזו.

seperator

הוספת האיחוד האירופי כנדבך ללימודי ה-BA יכולה לפתוח לכם עולם חדש, מלא בתחומים מרתקים, עם ניחוח של חו"ל וקשרים בינלאומיים. היכנסו לאתר תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב וגלו מה עוד יש לה להציע.

לאתר התכנית

בכמה מתוך החולצות בארון שלכם אתם משתמשים ביומיום?

42%
יותר מחצי
58%
פחות מחצי
הסקר הסתיים
321 משתתפים
בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully