בתמיכת בנק ההשקעות האירופי: החברה הישראלית שמנסה למצוא טיפול לקורונה

בשיתוף האיחוד האירופי

26.7.2020 / 8:00

צפו: חברת הביו-טק "פלוריסטם" זכתה להשקעה של 50 מיליון יורו מבנק ההשקעות האירופי עבור פיתוח פלטפורמת מוצריה, כולל טיפול לקורונה. ההשקעה היא חלק מקשר רצוף והדוק בין חברות ישראליות לאיחוד האירופי, שתומך ומשקיע בישראל, כולל במסגרת תכנית הענק "הורייזן 2020"

בווידיאו: כך פלוריסטם מקדמת טיפול בקורונה/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

העולם כולו התגייס בחודשים האחרונים בניסיון למצוא פתרונות למשבר הקורונה במגוון תחומים, כשהמשמעותי בהם הוא תחום הרפואה.

חברת הביו-טק הישראלית פלוריסטם עוסקת יותר מעשור בפיתוח טיפול רפואי, שחומר הגלם שלו הוא תאים שמקורם בשלייה, עבור טיפול במחלות שאין להן מענה רפואי כיום. התוצר הסופי הינו מבחנה המכילה כ-100 מיליון תאי שלייה, המוזרקים כיום לחולי קורונה במצב קשה, אשר סובלים ממצוקה נשימתית חריפה במסגרת טיפולי חמלה. תאי שלייה אלו יודעים להוריד עוררות יתר של מערכת החיסון, (תופעה המתרחשת במצב בו חומרת המחלה גבוהה) ולאפשר לגוף להשתקם ולהתרפא.

לאחרונה, אישר בנק ההשקעות האירופי (European Investment Bank) תכנית של 50 מיליון יורו לטובת מימון המחקר והפיתוח של פלוריסטם בכל הנוגע לריפוי תאי. הבחירה בפלוריסטם, מבין אלפי חברות שהגישו בקשות, נעשתה על ידי קרן מימון בשם kENUP המיוצגת אף היא על ידי האיחוד. יש לציין, כי בין האיחוד האירופי למדינת ישראל קיים קשר רצוף והדוק במגוון תחומים, וההשקעה בפלוריסטם היא דוגמה לאופן בו האיחוד מעורב בנעשה גם מחוץ לאירופה ותמיכתו בחברות ישראליות.

בנק ההשקעות האירופי משקיע בחדשנות ובתוך כך גם בישראל, שמציעה מוצרים ושירותים טכנולוגים, לעתים פורצי דרך, במגוון תחומי מחקר שונים, כפי שמסביר אנדרה קרינאני די נובולי, ראש אגף המחקר והחדשנות באיחוד האירופי: "האיחוד האירופי וישראל משתפים פעולה בתחומים רבים. ישראל היא אחת המדינות הראשונות שלוקחות חלק בתכנית 'הורייזון 2020', תכנית החדשנות המחקרית הגדולה בעולם. במסגרת התכנית כולה, תהיה השקעה של 75-80 מיליארד יורו, לאורך שבע שנים, בתחומי האנרגיה, תחבורה, אקלים, ננו-טכנולוגיה, בריאות, איכות הסביבה ועוד. זו ספינת הדגל של אירופה, שרוצה להשקיע סכומים גדולים כדי לקדם צמיחה ומשרות חדשות. התכנית לא מתרחשת רק באירופה, ולכן שיתוף הפעולה עם פרטנרים בינלאומיים כמו ישראל הוא מהותי על מנת להרחיב את הפיתוח הטכנולוגי והכלכלי ולספק יתרונות חשובים לאזרחים ולחברה בכלל".

לדבריו של נובולי מוסיף יקי ינאי מנכ"ל ונשיא פלוריסטם, המדגיש את חשיבות ההשקעה מכיוונה של החברה: "הקשר הזה עם האיחוד האירופי ו'הורייזון 2020', מאוד חשוב לנו כחברות ישראליות. זה לא רק המימון, שכמובן חשוב וקריטי, אלא העובדה שזה מאפשר לנו לפתח נטוורק עסקי ומדעי, כי היום ישראל היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מאירופה. בנוסף, שיתוף הפעולה מעניק לנו הזדמנות לייצר כאן תעשייה משגשגת, להעסיק מאות ואלפי עובדים ולעזור להפוך את ישראל למעצמה ביו-טכנולוגית מובילה".

בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully