מחוללים שינוי: האנשים והעסקים שעבורם חשיבה וצרכנות ירוקה היא דרך חיים

בשיתוף האיחוד האירופי

10.9.2020 / 15:51

סיבוב מרתק ברחבי הארץ חושף נקודות נפלאות ונסתרות, וגם את האנשים שבחרו להוביל את הדרך קדימה עבור כולנו- בואו להכיר את ה- SWITCHERS, ישראלים מחוללי שינוי המקדמים צרכנות ירוקה המופיעים בקטלוג מושקע במיוחד של האיחוד האירופי

זה יכול להיות היום הישראלי המושלם.

הוא יתחיל בהשכמה מול הטבע הבראשיתי של המדבר, ופתיחת דלתות ה"צימרבוס", כלי הרכב ש"חנה" לצמיתות ביישוב הקהילתי עזוז, והפך בעזרת אייל ואביגיל הירשפלד לאחת מאופציות הלינה המיוחדות ביותר בדרום. נסיעה קלה למרכז תוביל אתכם לארוחת בוקר בבוטיק הטעים של לילך, ומשם הדרכים ייפתחו כבר מעצמן - חווה אקולוגית בין תל אביב לירושלים שמחברת את כולם לטבע או נגריה שמצליחה להפיק אוצרות מרהיטים ישנים שהושלכו לרחוב. מעצבת נעליים שבאמת חשוב לה שהן יחזיקו מעמד או שיחה עם סטארט-אפ מקומי שכבר יודע למקסם את הפוטנציאל של תכולת פח האשפה שלכם. רק תגידו, תחליטו, וצאו לדרך.

היום המושלם הזה אינו פנטזיה עתידנית עלומה. הוא כבר פה, יוצא לאור בעזרת קטלוג חדש ומושקע של האיחוד האירופי, שהחליט לתת ל-"SWITCHERS" - ישראלים מחוללי שינוי, מובילי דעה וקהילה החולקים יחד ולחוד תשוקה לעולם ירוק יותר - את הכבוד המגיע להם. "ה-SWITCHERS מקדמים צרכנות ירוקה. הם פעילים במגוון רחב של תחומים, ובהם חוות אורגניות, טקסטיל בר-קיימא, תיירות אקולוגית, אנרגיה מתחדשת ומחזור אשפה", נכתב, "הם מעוררי השראה, והצלחתם תשנה את פני המזרח התיכון כולו".

צרכנות ירוקה. ShutterStock
SWITCHERS - מובילים את השינוי/ShutterStock

מטרת העל של תוכנית "הגרין דיל" של האיחוד האירופי היא הגעה לנקודת האפס הנקייה של פליטות גזי חממה עד 2050. כלומר, יבשת שלמה שמתחזקת נייטרליות אקלימית, מתוך הבנה כי קיימות, מדיניות סביבתית ופתרונות ידידותיים לכדור הארץ טובים לעסקים, לאזרחים ולטבע כאחד. המהלך השאפתני יצא לדרך בתחילת השנה, וכוסה כמעט מיד בשמיכת החדשות האגרסיבית של נגיף הקורונה, אך מבט מעמיק יותר פנימה, ובחינה יסודית של אורח החיים - בישראל ובאירופה כולה - לא יכולים שלא לקשור בין העתיד שאליו כולם שואפים, ובין התחנות הקטנות בדרך אליו.

זאת גם הייתה נקודת הפתיחה ליצירת הקטלוג - ההבנה שפעולות אנושיות "קטנות", יומיומיות, שוליות לכאורה, נושאות עמן מטען אדיר ומצטבר לכדור הארץ כולו. כך, הפחתת השימוש בשקיות פלסטיק מזהמות ומיסוד מנגנון למיחזור בקבוקי שתייה נחשבים אולי לטיפה בים, אך מהווים בפועל צעדים גדולים קדימה. באותה רוח, העדפת קנייה מקומית, מיצרנים מודעים סביבתית, המשתמשים בחומרים אורגניים, דוגלים בסחר הוגן ונמנעים כמובן מניסויים בבעלי חיים, תמשיך את אותו מסע. טיפוח הקהילתיות (באמצעות קנייה מחברות שתורמות בחזרה לסביבתן, למשל) והמוסר (עד כדי החרמת מוכרים פוגעניים, לדוגמה) ישלימו את מעגל הצריכה הירוקה, שסופו הוא, בפשטות, פחות קניות "רעות", ויותר קניות שעושות טוב.

הקטלוג - 29 עמודים של אופטימיות מלאת תקווה - "מסייר" בישראל שכולנו רוצים לראות, וחוזר ממנה עם המלצות, טיפים, קישורים ישירים לחנויות וליצרנים, וסיפורי חיים על מדינה שלא מוותרת. זה מתחיל אולי באוטובוס שהוסב לצימר - ברצינות, מה יותר מקסים מזה? - אבל לא עוצר שם, וממשיך לעסקי תיירות אחרים, למפעלי טקסטיל קטנים וחמים, לדוכן ספירולינה שעושה חשק ולתהיות איך היומיום שלנו יכול להשתפר. זוהי אלומת אור על מנהיגים ישראלים שהחליטו לפעול אחרת, שרק תלך ותתחזק כשהמעגל יתרחב לכלול גם אותנו. כשזה יקרה, כאמור, היום הישראלי המושלם יימשך הרבה יותר מ-24 שעות.

רוצים ללמוד עוד על Switchers? היכנסו

בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully