"אם כולנו נשקיע בסביבה, יהיה טוב, נקי ובריא": צפו באירוע ניקוי החופים בישראל

בשיתוף האיחוד האירופי

8.11.2020 / 16:30

יום ניקוי החופים והים הארצי הגדול בעולם הגיע גם לישראל ונערך מדן ועד אילת. באירוע הענק והראשון מסוגו לקחו חלק השרה גילה גמליאל, ח"כ מיקי חיימוביץ', סלבס ומתנדבים רבים. שגריר האיחוד האירופי בישראל אמר: "זו בעיה כלל-עולמית. טוב לראות שרבים מתאספים לעבודה"

בווידיאו: צפו ביום ניקוי החופים המיוחד בהובלת האיחוד האירופי/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

חופי הים הם אחד הנכסים הטבעיים הגדולים והמשמעותיים ביותר שיש למדינת ישראל, ועלינו להגן ולשמור עליהם. לשם כך, הגיעו בסוף השבוע האחרון סלבריטאים, סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ח"כ מיקי חיימוביץ' ועוד מתנדבים רבים אל חופי ישראל, מהדרום ועד לצפון, מדן ועד אילת, לאירוע ראשון מסוגו והגדול בעולם של ניקוי החופים והים הארצי.

יום ניקוי החופים התקיים בכל חופי ישראל בו זמנית והפך לחגיגה אחת גדולה, שכללה עשרות ארגונים, חברות ואנשים שהגיעו מכל פינה בארץ, כולל הצופים, גרינפיס ישראל, החברה להגנת הטבע, צלול ועוד רבים וטובים. בחופי הרצליה התקיים אירוע בהובלת האיחוד האירופי ובנוכחותו של שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה.

הפעילות המיוחדת היא חלק ממהלך נרחב אותו מוביל האיחוד האירופי, לשמירה והגנה על הסביבה. בין היתר הקים האיחוד האירופי את תכנית ה"Green Deal", אשר שמה לה למטרה להתמודד עם משבר האקלים ולהגן על משאבי הטבע והמגוון הביולוגי ברחבי העולם, כולל איזון מוחלט של פליטות גזי חממה באירופה עד לשנת 2050 ועידוד צרכנות ירוקה ובת-קיימא.

השגריר ז'ופרה הצטרף בעצמו לצוות המתנדבים הרחב, שעבר לאורך החופים וניקה אותם: "כאשר אנחנו משאירים על החוף כלים חד פעמיים, הם נכנסים לים, נאכלים על ידי הדגים ואז מגיעים לנו לצלחת או למי הברז", אמר על האירוע המיוחד והדגיש: "זו בעיה בריאותית וכלכלית, כי היא גם מסכנת חיים של קהילות רבות. מדובר בבעיה עולמית ואנחנו צריכים לעורר לה מודעות ולעבוד עם השותפים שלנו בכל העולם. אנחנו מאוד שמחים שארגונים רבים כל כך בישראל, כולל קהילות מקומיות, עיריות והמשרד להגנת הסביבה, התאספו כדי לעשות את העבודה הזו".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, נאמה באירוע ואמרה: "אני מאמינה שניתן להביא את ישראל לסטנדרט חדש בניקיון המרחב הציבורי, כולל ניקיון החופים והים". ח"כ מיקי חיימוביץ', המשמשת כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, הוסיפה: "היום הזה חשוב מאוד, אבל עוד יותר חשוב שזה יהפוך להרגל יומיומי. שאנשים יבינו שאם הם מגיעים לחוף, הם לא משאירים אחריהם לכלוך. מודעות, חינוך ואכיפה יכולים לשנות את המצב".

בין הידוענים שהגיעו אפשר היה למצוא את כוכבי המירוץ למיליון אולסטארס, נטע ועומר ברזני: "כולנו נרתמים היום לניקוי הים. באנו להעלות מודעות למען החוף. אם כולנו נשקיע בסביבה שלנו, יהיה טוב, נקי ובריא יותר". גם מלכת היופי לשנת 2018, ניקול רזניקוב, הגיעה וסיפרה: "התחלתי את השינוי מהבית. הפסקתי להשתמש בחד פעמי ואני נהנית מהחוויה הזו. אנחנו מזהמים את החופים בכל העולם וזה המקום הכי יפה שיש לנו". הדוגמנית וכוכבת הרשת עומר ברבי הוסיפה: "זה מתחיל עם כל אחד בעצמו - לשים מסכה רב פעמית, להשתמש בבקבוק זכוכית ולא פחית, לזכור למחזר הכל. בסוף נביא לשינוי".

בשיתוף האיחוד האירופי
  • עוד באותו נושא:
  • חופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully