עד כמה באמת הרכבים שלנו מזהמים את הסביבה?

בשיתוף האיחוד האירופי

2.12.2020 / 11:19

יותר מ-20 אחוז מכלל פליטת הגז בישראל מגיעה מכלי רכב. לאיחוד האירופי כבר יש תקנה שעובדת בהצלחה ולישראל כדאי לאמץ מדיניות דומה. במסגרת פרויקט מיוחד בתכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב, הכינו הסטודנטים פוסטר שמסביר את הנושא בפשטות

מה אתם יודעים על יחסי ישראל והאיחוד האירופי? הידעתם שהאיחוד הוא שותף הסחר הראשי של ישראל? ואיך הוא משפיע על חיינו? תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב מספקת תשובות לשאלות מרתקות אלו, ורבות אחרות.

במסגרת תכנית ההכשרה, בקורס בשם "סדנה מעשית: יחסי ישראל - האיחוד האירופי", השתתפו הסטודנטים בפרויקט מרתק, במסגרתו כתבו ניירות עמדה ואליהם צירפו פוסטרים בעיצוב אישי, אשר מתמצתים את הנושא ומסבירים את עמדתם.

בכל כמה ימים נביא לכם כאן את אחד הפוסטרים הללו, בתוספת הסבר קצר של הסטודנט שיצר אותו

פוסטר פליטת גזים ולד פומנקו האיחוד האירופי. יח"צ,
פוסטר פליטת גזים ולד פומנקו האיחוד האירופי/יח"צ

הנה הדברים שכתב ולד פומנקו על הפוסטר שהכין:

הידעתם? מרבית פליטת הגזים בישראל (55%) מגיעה כתוצאה משריפת דלק לייצור אנרגיה. פליטת גז המיוצר על ידי כלי רכב מהווה לא פחות מ-22 אחוז מכלל פליטות הגז בארץ.

בכפוף לתקנה 443/2009 של האיחוד האירופי, אירופה אימצה תכנית שמטרתה הורדת גזי החממה הנפלטים ממכוניות. בשלב הראשון, שהחל ב-2012, האיחוד הציב מטרה לפיה פליטת גזי החממה הממוצעת של מכוניות חדשות (שיוצרו בשנים 2015-2019) תהיה עד 130 גרם של CO2 לכל קילומטר. הכמות הזו חושבה לפי צריכת דלק של 5.6 ליטר לכל 100 קילומטר נסיעה.

בחלוף כמה שנים, נראה כי האיחוד אכן הצליחו במאבקו והאמונה היא כי אימוץ מדיניות דומה וקיומה של תכנית רב-שנתית, שתשאף להוריד את צריכת הדלק של רכבים פרטיים, עשויה לסייע לישראל בהתמודדותה עם בעיית פליטת גזי החממה בסקטור התחבורה. על מנת להצליח בכך, על ישראל לבנות שיתוף פעולה פורה בין גורמים רבים, דוגמת הממשלה, יבואני רכב מקומיים, יצואני רכב בינלאומיים ואחרים, על מנת לשווק רכבים שגם יהיו אטרקטיביים ונגישים ללקוח הישראלי וגם יעמדו בתקנים. אני סבור כי ניתן להגיע לקונצנזוס בין כל הצדדים הללו ולהוציא לפועל תכנית שתסייע בתחום.

seperator

הוספת האיחוד האירופי כנדבך ללימודי ה-BA יכולה לפתוח לכם עולם חדש, מלא בתחומים מרתקים, עם ניחוח של חו"ל וקשרים בינלאומיים. היכנסו לאתר תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב וגלו מה עוד יש לה להציע.

לאתר התכנית

לצפייה בפוסטר הראשון בפרויקט: 2,700 ליטר מים לכל חולצה - למה אנחנו קונים בלי סיבה?

האם בכוונתך לשים דגש על רכישת רכב שפחות מזהם את הסביבה?

80%
כן
20%
לא
הסקר הסתיים
124 משתתפים
בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully