התכנית שתעזור לכולנו לחזור לנשום כמו שצריך

בשיתוף האיחוד האירופי

9.8.2020 / 9:00

תשעה מכל עשרה אנשים בעולם נושמים אוויר מזוהם. מה עושים? תכנית Clima-Med של האיחוד האירופי מציעה הכוונה וסיוע לרשויות. במסגרת פרויקט מיוחד בתכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב, הכינו הסטודנטים פוסטר שמסביר את הנושא בפשטות

מה אתם יודעים על יחסי ישראל והאיחוד האירופי? הידעתם שהאיחוד הוא שותף הסחר הראשי של ישראל? ואיך הוא משפיע על חיינו? תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב מספקת תשובות לשאלות מרתקות אלו, ורבות אחרות.

במסגרת תכנית ההכשרה, בקורס בשם "סדנה מעשית: יחסי ישראל - האיחוד האירופי", השתתפו הסטודנטים בפרויקט מרתק, במסגרתו כתבו ניירות עמדה ואליהם צירפו פוסטרים בעיצוב אישי, אשר מתמצתים את הנושא ומסבירים את עמדתם.

בכל כמה ימים נביא לכם כאן את אחד הפוסטרים הללו, בתוספת הסבר קצר של הסטודנט שיצר אותו

פוסטר Clima-Med חג' יחיא עבלה האיחוד האירופי. יח"צ,
פוסטר Clima-Med חג' יחיא עבלה האיחוד האירופי/יח"צ

הנה הדברים שכתבה חג' יחיא עבלה על הפוסטר שהכינה:

"We can't breathe"

מטרדים סביבתיים כמו רעש, זיהום אוויר ושינויי אקלים הם רק חלק מתופעה כלל-עולמית הולכת ומתפשטת, שגורמת נזקים בלתי הפיכים. כשבעה מיליון בני אדם מתים מדי שנה מזיהום אוויר ומתוך כל 10 אנשים בעולם, תשעה נושמים אוויר מזוהם. זיהום אוויר מאיים על כולנו, ללא הבחנה וחושף אותנו למחלות. העולם נמצא במצב חירום.

לפי דו"ח תקופתי של ארגון הבריאות העולמי, ישראל נמצאת במקום ה-40 בעולם בזיהום אוויר, לצד מדינות ערב, הודו ודרום אמריקה והיא רביעית מהסוף בין מדינות ה-OECD. זיהום האוויר בישראל חורג ב-100 אחוזים על פי אותו דו"ח. רוב הערים בישראל מזוהמות ולכן יש לפעול במהירות ולחפש חלופות להתייעלות אנרגטית חכמה.

מתוך הצורך בפעולה, עולות כמה שאלות: האם ישנה פעילות אנרגטית לזיהומי הסביבה ולמטרדים סביבתיים? האם יש ניהול אנרגיה חכם? האם יש שיפור ביכולות הרשויות במגזרים השונים להוציא לפועל תכנית למדיניות אנרגטית? האם הרשויות חשופות לסיכונים הנובעים משינויי האקלים? האם התייעלות אנרגטית נמצאת בכלל בסדרי העדיפויות של מקבלי ההחלטות?

אחד המיזמים המוצלחים בכל הנוגע להתייעלות אנרגטית הוא Clima-Med, הממומן על ידי האיחוד האירופי וכולל הדרכה וסיוע לרשויות ממגזרים שונים. מטרתו היא לעזור לרשויות המקומיות בהכנת תכנית עבודה להתמודדות עם צריכת אנרגיה והפחתת גזי חממה. בסופו של דבר, העלאת המודעות, דו קיום ושיתוף פעולה עולמי יכולים ליצור יחד מציאות ירוקה חדשה, שתאפשר לבני האדם לנשום וליהנות. זאת הירושה היקרה שאנו משאירים לילדינו.

seperator

הוספת האיחוד האירופי כנדבך ללימודי ה-BA יכולה לפתוח לכם עולם חדש, מלא בתחומים מרתקים, עם ניחוח של חו"ל וקשרים בינלאומיים. היכנסו לאתר תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב וגלו מה עוד יש לה להציע.

לאתר התכנית

לצפייה בפוסטר הראשון בפרויקט: 2,700 ליטר מים לכל חולצה - למה אנחנו קונים בלי סיבה?
לצפייה בפוסטר השני בפרויקט: עד כמה באמת הרכבים שלנו מזהמים את הסביבה?

האם לדעתך ישראל עושה מספיק בנושא הפחתת זיהום האוויר?

52%
כן
48%
לא
הסקר הסתיים
23 משתתפים
בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully