מדוע מוביל האיחוד האירופי שינוי ירוק ברשויות המקומיות בישראל?

בשיתוף האיחוד האירופי

14.10.2020 / 8:30

פרויקט Clima-Med של האיחוד מסייע לרשויות באזור הים התיכון להתמודד עם תופעת שינוי האקלים בעזרת שתי אפשרויות. במסגרת פרויקט מיוחד בתכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב, הכינו הסטודנטים פוסטר שמסביר את הנושא בפשטות

מה אתם יודעים על יחסי ישראל והאיחוד האירופי? הידעתם שהאיחוד הוא שותף הסחר הראשי של ישראל? ואיך הוא משפיע על חיינו? תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב מספקת תשובות לשאלות מרתקות אלו, ורבות אחרות.

במסגרת תכנית ההכשרה, בקורס בשם "סדנה מעשית: יחסי ישראל - האיחוד האירופי", השתתפו הסטודנטים בפרויקט מרתק, במסגרתו כתבו ניירות עמדה ואליהם צירפו פוסטרים בעיצוב אישי, אשר מתמצתים את הנושא ומסבירים את עמדתם.

בכל כמה ימים נביא לכם כאן את אחד הפוסטרים הללו, בתוספת הסבר קצר של הסטודנט שיצר אותו

שרון לולאן - פוסטר התייעלות אנרגטית CLIMA MED - האיחוד האירופי. יח"צ,
הפוסטר של שרון לולאן/יח"צ

הנה הדברים שכתבה שרון לולאן על הפוסטר שהכינה:

כתוצאה מפליטה מוגברת של פחמן דו חמצני, בעיקר על ידי בני האדם, כדור הארץ מתחמם ללא הרף. שריפה של דלקים לייצור אנרגיה (חשמל), שימוש בכלי תחבורה וענפי התעשייה פולטים כמות אדירה של פחמן דו חמצני וההשלכות לכך חמורות.

הבעיה כבר כאן, אבל יש לה גם פתרון. מרבית מדינות העולם החלו ליישם מדיניות של הפחתת פליטות פחמן דו חמצני על ידי התייעלות אנרגטית, כלומר הפחתה בצריכת החשמל, אשר נוצרת על ידי שריפה של דלקים ופחם ומעבר לפתרונות "ירוקים" יותר. האיחוד האירופי הוא אחד הארגונים המובילים בעולם בתחום הגנת הסביבה והוא מפעיל פרויקטים בינלאומיים רבים בנושא, מתוך מטרה לסייע למדינות האיחוד ולמדינות אחרות להתמודד עם שינויי האקלים.

במדינת ישראל פועל פרויקט CLIMA-MED, ביוזמתו ומימונו של האיחוד האירופי. הפרויקט נועד לעזור לרשויות המקומיות בארץ לבנות תכנית עבודה שתהפוך את הערים שלנו לירוקות יותר ואת הסביבה לנוחה ובריאה למחייה.

פרויקט זה של האיחוד האירופי יכול להוות מודל להתנהלות וקביעת מדיניות בישראל, למען ההתמודדות עם שינויי האקלים, ולתרום להעלאת המודעות בקרב הציבור הישראלי לבעיה וגם לפתרונות האפשריים.

seperator

הוספת האיחוד האירופי כנדבך ללימודי ה-BA יכולה לפתוח לכם עולם חדש, מלא בתחומים מרתקים, עם ניחוח של חו"ל וקשרים בינלאומיים. היכנסו לאתר תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב וגלו מה עוד יש לה להציע.

לאתר התכנית

לצפייה בפוסטר הראשון בפרויקט: 2,700 ליטר מים לכל חולצה - למה אנחנו קונים בלי סיבה?
לצפייה בפוסטר השני בפרויקט: עד כמה באמת הרכבים שלנו מזהמים את הסביבה?
לצפייה בפוסטר השלישי בפרויקט: התכנית שתעזור לכולנו לחזור לנשום כמו שצריך
לצפייה בפוסטר הרביעי בפרויקט: אירופה לפני כל השאר - כך שומרים על הפרטיות של כולנו

האם אתם לוקחים חלק בפעילות למען איכות הסביבה ברשות המקומית שלכם?

כן
לא
60 משתתפים
בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully