כיצד מתמודדים עם איום הפלסטיק הגדול?

בשיתוף האיחוד האירופי

2.12.2020 / 9:00

האם ידעתם שפעם בשבוע אתם אוכלים כרטיס אשראי? הפלסטיק נמצא בכל מקום סביבנו ופוגע בבריאות ובעולם. כיצד מתמודדים? במסגרת פרויקט מיוחד בתכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב, הכינו הסטודנטים פוסטר שמסביר את הנושא בפשטות

מה אתם יודעים על יחסי ישראל והאיחוד האירופי? הידעתם שהאיחוד הוא שותף הסחר הראשי של ישראל? ואיך הוא משפיע על חיינו? תכנית ההכשרה בלימודי האיחוד האירופי באוניברסיטת תל אביב מספקת תשובות לשאלות מרתקות אלו, ורבות אחרות.

במסגרת תכנית ההכשרה, בקורס בשם "סדנה מעשית: יחסי ישראל - האיחוד האירופי", השתתפו הסטודנטים בפרויקט מרתק, במסגרתו כתבו ניירות עמדה ואליהם צירפו פוסטרים בעיצוב אישי, אשר מתמצתים את הנושא ומסבירים את עמדתם.

בכל כמה ימים נביא לכם כאן את אחד הפוסטרים הללו, בתוספת הסבר קצר של הסטודנט שיצר אותו

פוסטר פלסטיק - אנסטסיה שטומפל ואנה שטומפל - האיחוד האירופי. יח"צ,
הפוסטר של אנסטסיה שטומפל ואנה שטומפל/יח"צ

הנה הדברים שכתבו אנסטסיה שטומפל ואנה שטומפל על הפוסטר שהכינו:

הפלסטיק מהווה איום לא רק על הסביבה שאנו חיים בה, אלא גם על הגוף והבריאות, בישראל ובעולם כולו. מחקר של World Wide Fund for Nature מצא כי כל אדם אוכל בממוצע 5 גרם מיקרו-פלסטיק בשבוע (זה כמו לאכול כרטיס אשראי פעם בשבוע). מדובר בחלקיקים קטנים של פולימרים סינתטיים, המהווים מרכיב עיקרי של מוצרים מוכרים רבים, מבגדים ואבקת כביסה ועד מסטיק. המיקרו-פלסטיק אינו מתכלה והוא מצטבר בגוף ויכול להוביל לדלקת במעי ואף להשפיע על תפקוד מערכת הרבייה.

פלסטיק מגיע אל גופנו דרך האוויר, כמו גם דרף מזון, שתייה, אריזות ובגדים העשויים סיבים סינתטיים. כמחצית ממוצרי הפלסטיק מיועדים לשימוש חד פעמי ואינם ניתנים למחזור וכ-91% מפסולת הפלסטיק מגיעה לשפכים, מזבלות, שמורות טבע, חופים ומקורות מים. הוא נצבר ומתפרק לאורך שנים רבות, מה שמייצר זיהום סביבתי כבד.

כל מדינות העולם המפותח רואות בבעיית הפלסטיק איום סביבתי מרכזי ופועלות לקידום פתרונות, אך המהלך המרכזי והמשפיע ביותר הינו חקיקת האיחוד האירופי לאיסור מוחלט של שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים. חקיקה זו מהווה מודל ודגם לאופן ההתמודדות המיידי עם איום הפלסטיק.

seperator
בשיתוף האיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully